Grail Group Oy

AURA QUEST 2019 tarjoaa monipuolista peliviihdettä

Turun jokirannassa, Hämähäkkitontilla nähdään 8.-9.6 täysin uudenlainen pelifestivaali – Aura Quest. Tapahtuma sisältää pelejä, tubettajia, urheilijoita, julkkiksia, hyväntekeväisyyttä ja paljon muuta. Lauantain ohjelma painottuu viihtymiseen ja elämyksiin, kun taas sunnuntaina pelataan tosissaan – muttei vakavissaan.

Aura Questin verkkovaikuttajakattaus koostuu Rockstarin striimitiimin ydinjoukosta – RiceToe, kermonso ja eliaaano täydennettynä hREDSin Aippalla. Kaveriporukan hengessä muodostettu rento ja hilpeä tiimi pelaa sekä striimaa yhdessä kaikenlaista. Pelaamisen lisäksi ORS on monessa muussakin mukana ja elää vahvasti RockstarEnergyn ”lifestylessä”, jonka ydin on itsensä haastaminen ja positiivisuuden luominen.

Turun AMK tarjoamassa hyväntekeväisyysottelussa turkulaisen, Montreal Canadiensista tutun, NHL-pelaaja Artturi Lehkosen kipparoima urheilijajoukkue kohtaa julkkis-/tube-/striimaajajengi Fiascon. Team Lehkosessa nähdään muun muassa turkulainen seiväshyppääjä Tommi Holttinen ja Aura Questin järjestämän #klippikisan voittaja. Fiascossa pelaavat Joel Harkimo eli Jolle, musapuolelta tuttu Maiki, lisäksi striimaajista Nurmion ja paikallinen OCCEi sekä tubettaja Rapsu.

LA 8.6. ”Julkkispäivä”

1100 – R* stream team by Rockstar

1500 – Meet & Greet by Tupla+

1700 – Turun AMK tarjoaa: Team Lehkonen vs FiasCo

1900 – DJ Pasmando

2200 – Ohjelma päättyy

SU 9.6. “Pelipäivä”

1000 – Kanaliiga CS-turnaus by VMP

1100 – NHL King of the Hill -turnaus by Tupla+

1300 – Enhanced FIFA 1vs1 by Kelluva matto

1500 – NHL King of the Hill -turnaus by Tupla+

1700 – Counter-Strike -finaali

1800 – Tapahtuma päättyy

Sunnuntaina keskitytään pelaamiseen ja pitkin päivää kisaillaan Kanaliigan ensimmäisessä kutsuturnauksessa Counter-Striken parissa. Kävijät voivat testata omia kykyjään urheilupeleissä matalan osallistumiskynnyksen NHL-turnauksessa tai haastaa turkulaisen Enhanced Esportsin tähtipelaajat FIFAssa.

Pelit tulevat suorana huippusuositulta twitch.tv/pelaajatcom -kanavalta, josta voi myös seurata suomalais-joukkueiden kansainvälisiä otteluita useissa eri peleissä. Matsit elävöittää Pelaajat.comin pääselostaja, mm. SM-Liigasta tuttu ääni, Arttu ”Olvari” Hämäläinen ja tapahtuman juontaa showpainin moninkertainen suomenmestari ”Tuho” Torvinen. Viihtyminen sekä paikan päällä että ruutujen ääressä on taattu.

Lisätietoa tapahtumasta löydät osoitteesta www.auraquest.info tai ota yhteyttä:

Kalle Koskela
Aura Quest / Grail Group Oy