Menevä Oy

Eilen 1.7. järjestetty taksialan tapahtuma keräsi satoja taksialan toimijoita yhteen

Helsingin Öljysäiliöllä 1.7. järjestetty Taksitapahtuma keräsi satoja osallistujia viettämään vanhan taksilain peijaisia. Uuteen taksiaikaan lähdetään odottavin tunnelmin. Tapahtuman järjestänyt Menevä uskoo vankasti uuteen aikaan.

Menevä Oy:n toimitusjohtajan Tuomo Halmisen aloitteesta järjestetty ainutlaatuinen taksialan toimijoiden tapahtuma keräsi sunnuntaiseen iltaan satoja taksikuljettajia ja -yrittäjiä. Menevän lisäksi tilaisuutta tukemassa oli useita alan yhteistyökumppaneita taksiyhtiöistä autoliikkeisiin.

– Olemme iloisia siitä, että saimme paikalle näin paljon porukkaa. Mukana oli useita vuosikymmeniä taksialalla toimineita, mutta myös vasta uransa aloittaneita, toteaa Halminen.

Yleinen tunnelma uuteen taksiaikaan astuttaessa oli hyvä, vaikkakin odottava.

– Uudistusta on rummutettu valtavasti mediassa, joka luonnollisesti aiheuttaa niin kuluttajissa, kuin myös meissä taksialalla toimivissa epävarmuutta. Tunnelma tapahtumassa taksinkuljettajilla ja -yrittäjillä oli kuitenkin pääsääntöisesti positiivinen ja rauhallinen. Suomalaiseen taksiin on aina luotettu, joten huolenaiheena ehkä eniten nousikin esiin sen mahdollinen rapautuminen. Muutoksesta huolimatta uskon edelleen siihen, että Suomessa tarvitaan luotettavaa, hyvän palvelun taksipalvelua ja sellaisen kuluttajat osaavat kyllä etsiä.

Menevä odottaa luottavaisena tulevaa

Tuomo Halmisen luotsaama Menevä Oy on tehnyt pohjatyötä uutta taksilakia varten jo kuukausia. Viime viikolla julkistettiin yhteistyösopimus 020202 Palvelun kanssa, jonka tavoitteena on tarjota alkuvaiheessa Lahden alueella hinnaltaan kilpailukykyisiä taksipalveluita.

– Starttaamme toiminnan Lahdesta, mutta tavoitteena on laajentaa toimintaamme syksyn aikana kaikkiin Suomen suurimpiin kaupunkeihin. Meille on tulossa myös uusi elokuussa julkistettava täysin uusi taksisovellus, jonka avulla asiakas voi esimerkiksi matkustaa 20 % edullisimmilla hinnoilla, mikäli matkan aloitus ei ole aivan minuuteista kiinni.

Rekrytointi alalla on nyt kiihkeästi käynnissä. Halminen myöntää, että hyvistä kuljettajista käydään kovaa kilpailua.

– Näin on tosin aina ollut, eli hyvistä kuljettajista on krooninen pula alallamme. Meillä on tarjota kuljettajille myös vaihtoehtona yrittäjyys, eli he voivat ajaa Menevä-keskuksen kautta tulevia keikkoja itsenäisenä yrittäjänä tai toisen ketjun osana. Tarjoamme tällöin valmiin brändin, tilauksia, 24/7/365 toimivan tilauskeskuksen ja myynti- sekä markkinointiapua. Vaihtoehtoja on monia.

Lisätiedot: Tuomo Halminen, Menevä Oy, puh. +358 50 520 8706, tuomo@meneva.fi

Petra Nikkinen, Viestintätoimisto Helsinki Oy, puh. +358 40 521 7772, petra@viestintahelsinki.fi

Menevä Oy