GRAIL QUEST 2019 – Entistä suurempi show

Kolmatta kertaa Turussa syyslomalla järjestettävä Grail Quest on jokaisen pelifanin suurtapahtuma, jossa kävijällä on mahdollisuus kokea kilpapelaamisen koko kirjo yhden viikonlopun aikana. Perinteisten LANien ja suosittujen striimaajien lisäksi Kupittaan Palloiluhallissa 17.-19.10. voi nauttia huipputason e-urheilusta Elisa Viihde CS:GO Liigan 40000eur palkintorahafinaalien myötä.

Kolmatta kertaa järjestettävä Grail Quest on vakiinnuttanut paikkansa pelifanien kalentereissa. GQ19 jatkaa aiempien vuosien tavoin tarjoamalla laajan valikoiman erilaista sisältöä ja tekemistä. 300 paikkaiset LANit kutsuvat omistautuneinta harrastajaa, mutta pelikoneen voi taas vuokrata valmiiksi omalle paikalle, vaikka vain yhdeksi päiväksi. Kumppanit esittelevät uusia tuotteitaan ja koulut sekä yhdistykset pelaajia kiinnostavia palvelujaan. Iso osa peliharrastusta on suosikki striimaajien ja tubettajien edesottamusten seuraaminen, tätä nälkää Striimiboksi™ yli miljoonan fanin tukemana ruokkii.

Suomen suurimpana e-urheilusarjana tunnettu Finnish Esports Leaguen CS-liiga on ensi kaudella Elisa Viihde CS:GO-liiga. Samalla sarjan palkintopotti tuplaantuu 40 000 euroon. Elisa Viihde CS:GO-liigassa nähdään tulevalla kaudella kahdeksan suomalaista huippujoukkuetta, jotka pelaavat kahdeksan viikon runkosarjan 5.8.‒29.9. välillä huipentuen finaaleihin Grail Questissa. Kauden aikana Elisa Viihde tuottaa otteluista yli 200 tuntia lähetystä kasvattaen jo entisestään mittavaa e-urheilusisältöään.

Grail Questin kasvu tapahtumana ja kilpailullisen tason nosto ilahduttaa luonnollisesti järjestäjiä. ”On hienoa saada Turkuun entistä kovempia e-urheilukisoja ja kumppanuus Elisa Viihteen kanssa tuo myös merkittävästi lisää katsojia niin paikanpäälle kuin kotipäätteiden ääreen.” kertoo Grail Groupin toimitusjohtaja Kalle Koskela. ”Uskon, että niin paikallinen peliskene kuin Suomen profiili vahvana e-urheilumaana kasvaa tämän kaltaisten yhteistyökuvioiden myötä.”

Grail Quest 2019 -tapahtuman edulliset early bird liput ovat myynnissä nyt:

Lisätietoa tapahtumasta löydät osoitteesta www.grailquest.fi tai ota yhteyttä:

Kalle Koskela
kalle@grail.gg

Grail Group Oy on kotimainen e-urheilun startup-yritys, joka on omistautunut tarjoamaan online-pelaajille lisäjännitystä. Yhtiö järjestää turnauksia sekä liigoja verkkopalvelussa, jonka kaupallinen versio julkaistiin joulukuussa 2017. Grail Group yhdistää esports-yhteisön ja yritykset manageroimalla urheilijoita, tarjoamalla pelivalmennusta sekä järjestämällä erilaisia tapahtumia. www.grail.fi