FeedIn Oy

Hevosopisto keskittyy olennaiseen – Ravintola- ja kahvilapalveluille paikallinen yrittäjä

Ypäjän Hevosopiston ravintola- ja kahvilapalvelut siirtyvät maaliskuun alusta lähtien FeedIn Oy:n nimiin. Hevosopisto keskittää toimintaansa hevosalan toimintojen pariin ja aloittaa yhteistyön ypäjäläisen yrityksen kanssa. Oppilasruokala jää muutoksen jälkeen ainoaksi Hevosopiston pyörittämäksi ruoka- ja kahvilapisteeksi.

FeedIn Oy on uusi paikallinen yritys, mutta toimija sen taustalla on monelle entuudestaan tuttu. Yrittäjä Minna Alakoski on pyörittänyt Ypäjän keskustassa Villa Emilia ja Loimijoki Golfin Country Clubia. Hevosopisto Oy ja perustettu FeedIn Oy hakevat muutoksella kilpailukyvyn parantamista sekä oman ydinosaamisensa kirkastamista.

– Muutos antaa molemmille yritykselle mahdollisuuden kehittyä. Hevosopiston osaaminen on selkeästi hevosalan valmennusten, koulutuksen ja alan tapahtumien järjestämisen puolella.

Perustoimintammekin vaatii jatkuvaa kehittämistä, selventää Hevosopiston toimitusjohtaja Petri Meller taustoja ravintola- ja kahvilapalveluiden ulkoistamiseen.

Ypäjän Hevosopiston toimipisteistä Ravintola Ratsumestari ja Härkätalli sekä kilpailujen ja tapahtumien aikana auki olevat ravintola- ja kahvilapisteet siirtyvät FeedIn Oy:n toimitiloiksi. Hevosopistolle jää opiskelijoiden ruokapaikkana jatkava Oppilasruokala.

– Hevosopistolla on joka viikko kursseja ja koulutuksia, joten toiminnan käynnistymisen täytyy olla ripeää. Kesän kilpailusesonkiinkaan ei ole pitkä aika, muistuttaa FeedIn Oy:n toimitusjohtaja Minna Alakoski, jolla suunnitelmat jo Ratsumestarin ilmeen kohentamiseen ovat olemassa.

Paikallisuus, kotimaisuus ja itse tekeminen keskiössä

FeedIn Oy jatkaa majatalona sekä ravintolana toimineen Villa Emilian viitoittamalla tiellä, joten paikallisuus, kotimaisuus sekä itse tekeminen tulevat näkymään ja maistumaan asiakkaiden lautasella.
– Yrityksen laajentuessa täytyy myös henkilökuntaa palkata lisää ja ensimmäinen rekrytointi keittiön puolelle onkin jo tehty. Keittiöpäällikkönä meillä on jo aloittanut Jouko Siimesvaara, selventää Alakoski perustetun yrityksen tulevia askeleita.

Siimesvaara on vuosien kokemus Euroopasta ja Suomesta keittiön puolelta. Viimeisimpänä Siimesvaara työskenteli Haikon Kartanon keittiöpäällikkönä.
– Kun porukkaan saadaan Joukon kaltainen ammattilainen, jonka ruokafilosofia täsmää omaan näkemykseemme niin voidaan lähteä tekemään näinkin isoa muutosta luottavaisin mielin, kertoo Minna Alakoski tyytyväisenä.

Ypäjän Hevosopisto on Pohjoismaiden suurin hevosalan koulutusta järjestävä oppilaitos. Koulutuksen lisäksi Hevosopistolla järjestetään valmennuksia, lyhytkursseja, leirejä sekä lukuisia ratsastuskilpailuja vuosittain. Ypäjä on noin kahden ja puolen tuhannen asukkaan kunta Kanta-Hämeessä, jonka väkiluku saa moninkertaista nostetta hevosalan tapahtumien ansiosta.

Lisätietoja:
Minna Alakoski, toimitusjohtaja, FeedIn Oy, p. 045 356 9209