Huurre Group Oy

Huurteelta maailman energiatehokkuuden huippua Flamingon viihdekeskukseen

Huurre toimittaa vuodenvaihteessa Vantaan kehittyvällä Aviapoliksen alueella sijaitsevaan Viihdekeskus Flamingoon ainutlaatuisen tehokkaan, energiataloudellisen ja ympäristöystävällisen hiilidioksidipohjaisen lämmöntuottojärjestelmän.

Huurre toteuttaa Flamingon energiatehokkuushankkeen yhdessä talotekniikan ammattilaisen Assemblin Oy:n kanssa. Huurteen teknologian avulla energiatehokkuushankkeessa arvioidaan saavutettavan 35-40 prosentin vuotuiset säästöt viihdekeskuksen lämmitysenergiassa. Hankkeella pienennetään merkittävästi kiinteistön hiilijalanjälkeä.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varman omistamaan kiinteistöön toimitettava Huurre ECO -järjestelmä on Suomen ensimmäinen tämän kokoluokan liikekiinteistön hiilidioksidijärjestelmä. Huurteen kahden lämmöntuottoyksikön teho on yhteensä noin 1000 kW. Yksiköt toimivat hiilidioksidilla, joka on ainoa kasvihuonepäästöjä rajoittavan uuden lainsäädännön mukainen myrkytön ja palamaton luonnonmukainen kylmäaine.

Huurteen järjestelmällä pystytään tuottamaan merkittävä osa kiinteistön käyttöön tarvittavasta lämmöstä kiinteistön ilmanvaihdon ja jätevesien lämpösisällön avulla. Huurre iTOP -olosuhdeautomaatiolla varmistetaan hiilidioksidijärjestelmän optimaalisen energiatehokas toiminta ja näin minimoidaan elinkaarikustannukset.

Lisätietoja Huurteella antaa Suomen maajohtaja Kari Reunanen, puh. 040 844 3366 ja Assemblinilla myyntipäällikkö Janne Aittola puh. 050 385 3347.

Huurre on kansainvälinen jäähdytysautomaatioratkaisuja tarjoava teknologia- ja palveluyritys. Ainutkertaisena asiakaslupauksenamme on kylmäketjun ja sen energiakulutuksen optimointi Huurre iTOP -ohjauspalveluvalikoimamme ja edistyksellisten CO2-järjestelmiemme avulla. Lisäksi tarjoamme asiakkaiden tarpeisiin räätälöityjä kylmätiloja sekä huolto- ja korjauspalveluja.

Huoltoverkostomme on valtakunnallinen, Huurteella on 15 toimipistettä Suomessa. Huurre työllistää tänä päivänä noin 650 työntekijää viidessä eri maassa, ja sen liikevaihto on 170 miljoonaa dollaria.

Huurre Group Oy