Huurre Group Oy

Huurteelta Suomen ensimmäinen digitaalinen hiilidioksidijärjestelmä Ylöjärven jäähalliin – käyttäjäkokemus ja energiatehokkuus uudelle tasolle

Huurre ja Ylöjärven Jäähalli Oy, ovat sopineet Suomen ensimmäisen digitaalisen hiilidioksidipohjaisen energiajärjestelmän toimittamisesta Ylöjärven jäähalliin, Euromaster Areenaan. Järjestelmä toimitetaan vuoden 2019 aikana.  Huurteen CO2-järjestelmä tuottaa sekä jäähdytyksen että kaiken jäähallissa tarvittavan lämmön. Huurteen ratkaisu on digitaalisen ohjauksensa ja suorahöyrysteisen huipputekniikkansa ansiosta ainutlaatuisen energiatehokas. Ylöjärven jäähallin tavoitteina on olla turvallinen, terveellinen ja laadukas liikuntapaikka harrastaa jääurheilua sekä toimia energian käytöltään tehokkaasti ja vastuullisesti.

Jäähallin modernisointi Huurteen teknologialla mahdollistaa erinomaisen käyttäjäkokemuksen hallin asiakkaille samalla, kun se minimoi elinkaarikustannukset ja pienentää hallin hiilijalanjälkeä. Ylöjärven Jäähalli Oy:llä on tavoitteena pyrkiä eroon kylmäaineina ilmastolle haitallisista F-kaasuista sekä välttää myrkyllisiä aineita jäähallissa.

Ylöjärven jäähalli, Euromaster Areena on kaksiratainen harjoitusjäähalli, joka on käyttöasteeltaan Pirkanmaan korkeimpia. Hiilidioksidipohjainen jäähdytys- ja lämmöntuottoratkaisu perustuu Huurre ECO ICE DX -laitteistoon. Järjestelmän älykäs ohjaus toteutetaan edistyksellisellä Huurre iTOP -automaatiolla, joka mukautuu jäähallin ja sen ympäristön olosuhteisiin. Huurre on maailman johtavia CO2-jäähdytyksen ja lämmöntuoton automaatioteknologian kehittäjiä ja toimittajia eikä se käytä F-kaasuja tai myrkyllistä ammoniakkia kylmäaineina.

Ylöjärven nopeasti kasvavan kaupungin strategiana on olla rohkea edelläkävijä. Uuden digitaalisesti ohjatun huipputekniikan valinta ensimmäisenä Suomessa osoittaa Ylöjärven sitoutumista ympäristöystävällisen ja viihtyisän elinympäristön rakentamiseen. Ylöjärvi toimii näin suunnannäyttäjänä Suomen jäähallien uudistamisessa sekä energiatehokkaiksi että käyttäjäystävällisiksi.

Lisätietoja Huurteella antavat jäähdytysautomaatioliiketoiminnan johtaja Jukka Hellman, puh 040 849 6081 tai Suomen maajohtaja Kari Reunanen puh. 040 844 3366.

Huurre on kansainvälinen jäähdytys- ja lämmöntuottoratkaisuja tarjoava energiateknologia- ja palveluyritys. Ainutkertaisena asiakaslupauksenamme on jäähdytyksen ja lämmöntuoton sekä niiden energiakulutuksen optimointi edistyksellisten ympäristöystävällisten CO2-järjestelmiemme sekä Huurre iTOP -olosuhdeautomaation avulla. Lisäksi tarjoamme asiakkaiden tarpeisiin räätälöityjä kylmätiloja sekä huolto- ja korjauspalveluja.

Huoltoverkostomme on valtakunnallinen, Huurteella on 15 toimipistettä Suomessa. Huurre-yhtymä työllistää kaikkiaan 650 työntekijää viidessä eri maassa, ja sen liikevaihto on noin 135 miljoonaa euroa.

Huurre Group Oy