JOKI-kirjoituskilpailun 10 parasta valittu

Raati on suorittanut vaativan tehtävänsä ja valinnut kymmenen kilpailutekstiä, joiden kirjoittajat kukitetaan ja tekstit esitellään KYMI LIBRI -kirjamessuilla lauantaina 20. heinäkuuta 2019 klo 11–13. Tapahtumapaikka on kirjamessujen päänäyttämö, Kulttuuritalo Wanhan Rautakaupan kirjahalli, Myllykoskentie 9, Myllykoski (Kouvola).

Voittajat:

Mirja Aatsinki, Kiiminki

Tarmo Ahvenainen, Kotka

Katja Asikainen, Kerava

Tiina Heikka, Porlammi

Ali Heikkilä, Korkeakoski

Saila Korhonen, Pieksämäki

Helmi Kosonen, Tampere

Marjo Laakso, Vanhalinna

Leena Lepistö, Hämeenlinna

Jenni Siponen, Helsinki
Kymmenen parhaan joukosta valitaan lisäksi kolmen kärki sijoille I-III, ja voittajat palkitaan kirjamessuilla.

Samassa tilaisuudessa julkistetaan antologia ”Joki – 33 kokijaa” (toimittajat Mervi Vyyryläinen ja Harri Kivelä, julkaisija Reuna-kustantamo). Siihen on valittu voittajatekstien lisäksi 23 muuta jokiteemaa kiinnostavasti käsittelevää, taitavasti kirjoitettua novellia, runoa ja näytelmää.

Lisäksi säveltäjille, kuvataiteilijoille, teatteriryhmälle ja muille taiteilijoille annetaan mahdollisuus valita toteutettavaksi yksi teksteistä oman taiteenlajinsa keinoin. Teokset paljastetaan ja näytelmät esitetään KYMI LIBRI -kirjamessuilla.

Lisätiedot: PRO Kaakon kirjamessut ry / Tarja Tornaeus, puh. 0500 610762, tarja.tornaeus@reunalla.fi

Kirjamessujen kotisivut kymilibri.fi