JOKI-kirjoituskilpailuun saapui 155 tekstiä

Jokiaiheiseen kirjoituskilpailuun saapui tammikuun loppuun mennessä 155 tekstiä, mm. runoja, näytelmiä, novelleja ja muistelmia.

Kymmenen parhaan tekstin kirjoittajat kutsutaan KYMI LIBRI -kirjamessuille Myllykoskelle (Kouvolaan) 20. heinäkuuta järjestettävään julkistustilaisuuteen. Voittajille ilmoitetaan 31.3. mennessä.

Raadin jäsenet Mervi Vyyryläinen ja Harri Kivelä sekä raadin sihteeri Terhi Espo tekevät parhaillaan valintoja antologiaan ”Joki – 20 kokijaa”. Antologian julkaisee Reuna-kustantamo.

”Alun perin kokoelmaan piti valita kymmenen tekstiä, mutta meillä on vielä tässä vaiheessa 50 hyvää tekstiä, joista on todella vaikea karsia 80 prosenttia pois. Niinpä päätimme julkaista antologiassa 20 tekstiä”, kertovat raadin jäsenet. He yllättyivät iloisesti siitä, miten moniulotteisesti jokiteemaa on teksteissä käsitelty.

Lisäksi kilpailutekstejä annetaan mm. säveltäjille, kuvataiteilijoille ja teatteriryhmälle toteutettavaksi toisen taiteenlajin keinoin. Taiteilijoiden valinnat ilmoitetaan kirjoittajille huhtikuun loppuun mennessä.

Lisätiedot: PRO Kaakon kirjamessut ry / Tarja Tornaeus, puh. 0500 610762,tarja.tornaeus@reunalla.fi