Jouni Sjöblomin Kuin joen virta -levy julkaistaan Kymi Libri -kirjamessuilla

Kaakkois-Suomen uusilla kirjamessuilla Kymijoen varrella Kouvolassa on mukana paljon musiikkia.  Director musices Jouni Sjöblomin levy Kuin joen virta julkaistaan lauantaina 20.7.2019 klo 16 Wanhassa Kirjahallissa, Myllykoskentie 9. Levynjulkistus on Sjöblomin johtaman Kansanoopperakuoron konsertissa, jossa kuullaan Kymijoki-aiheisia lauluja.

Levy on kattava läpileikkaus Jouni Sjöblomin kuoromusiikkituotannosta. Levyllä esiintyvät kaikki hänen johtamansa yhdeksän kuoroa: Kansanoopperakuoro, Joenvarren Laulajat, Jaalan Viihdekuoro, Sekakuoro Laulujen virta, Viihdekuoro Visiitti, Hei me lauletaan, Myllykosken Metallimiesten kuoro, Iitin Lauluveikot ja Elimäen Mieslaulajat. Kuoroja säestää Vokki-yhtye, jossa soittavat:

Jouni Sjöblom                     kosketinsoittimet

Leena Viitala-Sjöblom       viulu

Riitta Lonka                        viulu

Rauno Kahri                        klarinetti, alttosaksofoni

Juha Vanhatalo                  kitara, nokkahuilu

Veikko Korppila                  basso

Olli-Pekka Rämä                rummut

Uudella levyllä kuullaan kansanomaisia, hengellisiä ja isänmaallisia lauluja. Isompi kokonaisuus ovat laulut kansanoopperoista. Mukana on myös uusi jazzhenkinen sovitus Kymenlaakson laulusta.

”Levyhankkeen toteutumisesta kiitos kuuluu kymmenille laulajille ja Kouvolan kansalaisopiston, Kymenlaakson opiston ja Iitin kansalaisopiston tuelle, joka on mahdollistanut kuorojen toiminnan”, kiittää Jouni Sjöblom.

Lisätiedot: Jouni Sjöblom 040 553 0336 jouni.sjoblom@pp.inet.fi

Kymi Libri -kirjamessujen ohjelma: https://kymilibri.fi/ohjelma/