K1 Katsastusasema avasi ensimmäisen Lohjan asemansa Lohjanportin Auton yhteyteen

K1 Katsastus laajentaa aktiivisesti toimintaansa Suomessa. Yksi uusimmista katsastusasemista on avattu Lohjanportin Auton yhteyteen Lohjan Tynninharjulle. K1 Katsastuksen palveluiden myötä asiakas saa nyt saman katon alta entistä monipuolisemmat palvelut.

K1 Katsastus on kasvanut tänä vuonna jo usealla uudella asemalla. Syyskuussa avattu katsastusasema sijaitsee Lohjan Tynninharjun alueella, joka on Lohjan kasvava keskittymä.

– Olemme iloisia, että saamme Lohjalle ensimmäisen katsastusasemamme. Alueella kilpailu on erittäin kovaa, mutta uskon vahvasti asemamme menestykseen erinomaisen asiakaspalvelumme sekä hyvän sijainnin ansiosta, kertoo K1 Katsastuksen maajohtaja Per V. Rasmussen.

Lohjan K1-asema on kevyen kaluston katsastusasema Lohjanportin Auton kiinteistössä. Asema sijaitsee autoliikkeiden keskellä, joten asiakkaat voivat käydä kätevästi katsastamassa myös oston kohteena olevan auton – uuden tai vaihtoauton. Katsastusaikoja voi varata jo K1 Katsastuksen verkkovarausjärjestelmästä, jossa on käytettävissä nettivaraajan etuhinnat.

– Haluamme katsastuksen olevan mahdollisimman jouhevaa ja helppoa asiakkaillemme. Lohjan asemalta asiakas saa taatusti luotettavaa palvelua.

Katsastusasema avattiin syyskuussa Lohjanportin Auton korjaamon yhteyteen. Lohjanportin Auto on perheyhtiö toisessa sukupolvessa, ja se tarjoaa asiakkailleen kattavat palvelut saman katon alta. K1 Katsastus on toimiva lisä heidän palvelukokonaisuuteensa, sillä autoliikkeissä on paljon katsastustarvetta.

– Asiakkaille on aina helpompaa, kun he pystyvät hoitamaan monta asiaa yhden luukun kautta. Meillä on yhteensä kolme toimipistettä, joista kaksi on Lohjalla ja kolmas Tammisaaressa. K1 Katsastuksen tulon myötä pystymme tarjoamaan asiakkaillemme erittäin kattavan kirjon palveluja myynnistä huoltoon ja katsastukseen, kertoo Lohjanportin Auton toimitusjohtaja Matias Stenvall.

Lohjanportin Auto on toiminut alalla jo yli 30 vuotta. Toiminta alkoi Volvon jälleenmyyjänä ja vuosien saatossa edustettavat merkit ovat vaihdelleet ja samalla toiminta laajentunut. Yritys työllistää tänä päivänä yli 50 työntekijää. Yrityksen tiloissa toimii monta alihankkijaa, muun muassa autovuokraamo ja nyt myös katsastusasema.

Yhteistyö K1 Katsastuksen kanssa alkoi sattumalta.

–Istuimme keväällä samassa pöydässä Per V. Rasmussenin kanssa eräässä autoalan tilaisuudessa ja aloimme keskustella työasioista ja sitä kautta mahdollisesta yhteistyöstä. K1 on alkanut avaamaan asemia autoliikkeiden yhteyteen, josta kiinnostuin heti. Yhteistyömme on vielä alussa, mutta jos se toimii jatkossa yhtä hyvin kuin tähän asti, tulemme varmasti miettimään avaisimmeko muidenkin toimipisteidemme yhteyteen K1-asemat, Stenvall kertoo.

Yli 60 asemallaan K1 Katsastus on yksi isoimmista alan yrityksistä Suomessa. Lähivuosien suunnitelmissa on jatkaa hallittua kasvua.

– Toimimme valtakunnallisesti ja huolehdimme siitä, että mahdollisimman monella paikkakunnalla olisi ainakin yksi K1 Katsastuksen asema. Kasvamme ja laajennamme, mutta teemme sen harkitusti yksi asema kerrallaan. Pyrimme löytämään hyviä yhteistyökumppaneita, kuten Lohjanportin Auto, joiden avulla voisimme laajentaa luontaisesti toimintaamme, toteaa Rasmussen.

K1 Katsastuksen työtä ohjaavat sertifioitu ISO 9001 laatujärjestelmä, tekninen tuki, ketjulle räätälöity katsastusohjelmisto ja tietotekniikan hyväksikäyttö. Maajohtaja Rasmussen haluaa kuitenkin nostaa palvelukulttuurin keskeiseksi tekijäksi yrityksen toiminnassa.

– Tänä päivänä asiakaskokemus on entistä suurempi tekijä palveluja valitessa. Me haluamme olla edistämässä asiakkaillemme entistä parempaa palvelua: sellaista, josta meidät muistetaan ja tunnistetaan. Tämän toimintamallin tuomme entistä voimakkaammin myös Lohjan asemalle.

***

K1 Katsastus, Maksjoentie 10, Lohja

Asema palvelee arkisin klo 9:00-17:00

Varaukset verkosta tai puhelimitse

Lisätiedot:

Markkinointijohtaja Ville Rutanen

Puh. 040 159 0317, ville.rutanen(at)k1katsastus.fi

***

K1 Katsastus on valtakunnallisesti toimiva katsastusasema, jolla on yli 60 asemaa Suomessa ja henkilöstöä 165. Yrityksen asemilla katsastetaan vuosittain yli 300 000 autoa.

K1 Katsastus on osa espanjalaista Applus+-konsernia, joka on yksi maailman suurimmista katsastusalan, testauksen ja sertifiointitoimijoista. Applus+ työllistää 20 700 työntekijää ja sillä on toimintaa yli 70 maassa. Katsastuksia hoitava Applus+ Automotive huolehtii yli 15 miljoonan auton katsastuksesta Euroopassa ja Pohjois- sekä Etelä-Amerikassa.