Suomen Leirintäalueyhdistys

Leirintäkesä on alkanut vilkkaasti

Leirintäkesän aloitus on ottanut varaslähdön. Vaikka suurin osa maamme noin 300 leirintäalueesta on avautumassa touko-kesäkuun vaihteessa on moni avannut ovensa jo nyt. Leirintäsesonki jatkuu aina pitkälle elokuuhun.

Leirintämatkailukausi on alkamassa positiivisin odotuksin. Alkuvuosi näyttää alalle kasvua sekä kotimaasta että ulkomailta. Suomen leirintäalueilla yövytään tänä vuonna kaikkiaan 2 miljoonaa kertaa.

– Poikkeuksellisen lämmin toukokuu on saanut leirintämatkailijat liikkeelle jo nyt. Myös koko alkuvuosi näyttää kasvua sekä kotimaisissa että ulkomaisissa majoitusvuorokausissa – tästä tulee hyvä leirintämatkailukesä, toteaa Suomen Leirintäalueyhdistyksen toiminnanjohtaja Antti Saukkonen.

Koulujen kesälomien siirto hyödyttäisi myös leirintämatkailualaa

Työ- ja elinkeinoministeriö julkaisi toukokuun alussa selvityksen koulujen kesälomien siirtämisen vaikutuksesta matkailualalle. Selvityksen mukaan vaikutukset olisivat positiiviset, sillä siitä syntyisi matkailutuloja yli 200 miljoona euroa ja yli 5 000 kesätyöpaikkaa. Kesälomien siirrosta hyötyisi varsinkin kotimaan matkailu.

– Olisi selvää, että koulujen kesälomien siirron voittajia olisivat kotimaan matkailu ja siinä samalla leirintämatkailu. Voittajia olisivat myös koululaiset, sillä elokuun lomasäät ovat yleensä olleet erittäin hyviä. Myös palvelujen saatavuus ulkomaisille asiakkaille olisi näin parempi, jatkaa Saukkonen.

Suomen Leirintäalueyhdistys ry on maamme leirintäalueiden markkinointi- ja edunvalvontaorganisaatio. Sen jäsenistöön kuuluu 140 leirintäaluetta ja lomakylää, joissa vietetään vuosittain 1,7 miljoonaa majoitusvuorokautta.

Lisätietoja:

Antti Saukkonen, toiminnanjohtaja Suomen Leirintäalueyhdistys, puh. 0440 595 931
Sähköposti: antti.saukkonen@camping.fi

Suomen Leirintäalueyhdistys