Miljoona mikrosirua

Lemmikkien tunnistusmerkintäkampanja Miljoona Mikrosirua.

Miljoona Mikrosirua-projektissa koulutetut siruttajat siruttavat lemmikkieläimiä, veloituksena on vain sirun ja rekisteröinnin hinta.

Suomessa katoaa joka vuosi tuhansittain eläimiä, jotka saadaan kiinni ja toimitetaan löytöeläintaloon. Kun lemmikki on tunnistusmerkitty mikrosirulla ja siru rekisteröity kansalliseen rekisteriin (Kissaliitto/ Kennelliitto/ Siruhaku/ Turvasiru), löytöeläimen omistaja saadaan yleensä nopeasti selville ja eläin takaisin kotiin, kulut minimoiden.

Tunnistusmerkittäväksi voi tuoda kennelnimettömän kissan, koiran, minipossun, fretin, marsun tai kanin.  Työ tehdään omakustannehintaan, veloituksena on vain sirun ja rekisteröinnin hinta. Kaikkien eläinten tunnistusmerkintä rekisteröinteineen maksaa 3 €. Sirutiedot rekisteröidään projektin toimesta tietoturvalliseen Siruhaku.fi – rekisteriin.

Sirun asettaminen on rokotusta vastaava, yksinkertainen toimenpide. Siruttajat ovat eläinlääkärin kouluttamia.

Miljoona Mikrosirua – projektin toimesta on tunnistusmerkitty ja rekisteröity jo lähes 7000 eläintä! Projekti on alkanut elokuussa 2017. Siruttamisen kustannus on pienempi kuin löytöeläintalon hoitovuorokausi, joten nyt kannattaa tarttua tilaisuuteen. Omistajansa tiedoille rekisteröidyllä mikrosirulla varustettu karkuri pääsee yleensä nopeasti ja edullisesti takaisin kotiinsa.

Lisätietoja:  Katri Puustinen, tiedotusvastaava 044 532 5383  www.miljoonamikrosirua.fi www.facebook.com/miljoonamikrosirua

Miljoona mikrosirua