Design District Helsinki

Muotoilun ja kulttuurin kaupunkijuhla valtaa Dianapuiston lauantaina

Design District Market
19.5.2018 klo 11 – 17

Dianapuisto/Kolmikulma, Helsinki
Design District Market kokoaa yhteen paikallisen muotoilun klassikot ja uudet nimet koko perheen puistotapahtumaan tämän viikon lauantaina 19.5. klo 11-17. Designlöytöjen lisäksi tapahtumassa voi osallistua ilmaiseen Arabian lautasten tuunaustyöpajaan tai ottaa osaa taideprojektiin ottamalla (väliaikaisen) rystystatuoinnin. DJ Jere Leskinen soittaa puistossa musiikkia koko päivän.

Laatu ja alkuperä ovat tärkeitä arvoja Design District Helsingin yrittäjille

-Tapahtumassa tuotteet voi ostaa suoraan muotoilijoilta ja paikallisilta kivijalkayrittäjiltä, jolloin asiakas saa samalla arvokasta tietoa tuotteiden taustoista, toteaa Piia LehtinenDesign District Helsingin hallituksen puheenjohtaja.

Kaikki Design District Marketista tehdyt hankinnat tukevat helsinkiläistä kivijalkakulttuuria ja paikallista designalaa.

Mukana ovat Kalevala koru, Lumi Accessories, Anna Ruohonen, Onar, Frank/ie, Miia Magia Design, Awake, North local design, Common, Knitworks, Luo Collective, Dema, Butoni, Coruya, Softrend, Atelier Pikkujämsä, Gauhar Helsinki, Softrend, Harakanpesä ja Spun Coffee.

Muotoilua ja tekemistä kaikenikäisille

Tuunaa itsellesi Arabia-lautanen!

klo 12 alkaen

Ilmainen Designtyöpaja tarjoaa jokaiselle mahdollisuuden luoda uutta. Arabian Designtyöpajassa voit suunnitella oman kuosisi ja kuvioida valkoisen Arabian 24h-lautasen posliinitusseilla. Toteutuksen jälkeen saat ottaa luomuksesi kotiin maksutta! Non-stop työpajaan voi osallistua ilman ennakkoilmoittautumista kello 12 alkaen. Työpaja jatkuu siihen asti kun lautasia riittää!

#arabiaofficial www.arabia.fi

Ota (väliakainen) rystystatuointi!

klo 14 – 16

Tattoo Dictionary eli Tatuointisanakirja on graafikko Tero Juutin typografinen kuvataideprojekti. Hän tekee tapahtumassamme kuulakärkikynätatuointeja osallistujille ja valmiista tatuoinnista otetaan kuva. Jokainen osallistuja saa valita tatuoitavan sanan itse, aiemmin tehtyä sanaa ei tosin saa ottaa. Tatuoinnin tekeminen kestää 5-10 minuuttia. Tatuointeja tehdään saapumisjärjestyksessä ja ilman ajanvarausta.

Lasten ja lapsenmielisten iloksi tapahtumassa on myös Designkorttien väritystä ja ilmapalloja.

Tapahtumaa tukee Arabia.

Arabia mahdollistaa oman kädenjäljen lisäämisen klassiseen muotoiluun Design District Marketissa. tapahtumassa osallistujat pääsevät tuunaamaan Arabian 24H-lautasia posliinitussien avulla. Arabian astiat keräävät ihmiset yhteen nauttimaan ruoasta ja yhdessäolosta – ja nyt myös muotoilusta. ”Arabia. Kattaa koko elämän.”

TAPAHTUMATIEDOT LYHYESTI:

Tapahtuman nimi: Design District Market

Päivämäärä ja aika: lauantai 19.5. klo 11-17

Tapahtuman www-sivu:

Tapahtumapaikka: Dianapuisto / Kolmikulma, Erottajankatu 7, Helsinki

Tapahtumalaji: Myyjäiset / koko perheen tapahtuma

Kuvia tapahtumasta vapaaseen käyttöön liitteenä.

Lisätiedot:

Minni Soverila