Reuna-kustantamon Joulukalenteri-kirjailijat lahjoittivat Utön saarikoululle 600 euroa

Reuna-kustantamo julkaisi tänä syksynä viidennen Joulukalenteri-kirjan, Juha Mäntylän toimittaman Joulukalenteri – Tapahtuu näinä päivinä. Sen kaikki 24 kirjoittajaa lahjoittavat tekijänpalkkionsa lasten ja nuorten hyväksi. Tänä jouluna 600 euron lahjoituksen saavat Utön saarikoulun oppilaat.

Utö on Suomen eteläisin asuttu saari ja sen koulu Suomen pienimpiä. Koulu on ollut useasti lakkautettavien listalla, mutta saarelaisten lapset saavat edelleen asua kotona peruskoulun ensimmäisten luokkien ajan. Peruskoulun viimeiset luokat opiskellaan Korppoon keskustassa. Silloin oppilaat asuvat viikot perhemajoituksessa ja pääsevät viikonlopuksi kotiin.

Utön koulun vanhempainyhdistys ilahtui yllätyslahjasta ja kertoi käyttävänsä summan kulttuurielämyksen tarjoamiseen lapsille.

Kuudes Joulukalenteri-kirja Sylvian hotelli ilmestyy ensi syksynä. Sen kirjoittajista arvotaan yksi, joka saa päättää lahjoituskohteen. Tämän vuoden kohteen valitsi kirjailija Olli Sarpo, joka vietti Utössä muutamia viikkoja kirjoittamassa.

Lisätiedot:

REUNA Kustantamo ja kirjakauppa Oy, kustantaja Tarja Tornaeus, puh. 0500 610762, tarja.tornaeus@reunalla.fi

Verkkokauppa http://reunalla.fi