Reunan Joulukalenterilla tuetaan Utön saarikoulua

Reuna-kustantamo on julkaissut viisi Joulukalenteri-kirjaa, joissa 24 kirjoittajaa lahjoittaa tekijänpalkkionsa valittuun hyväntekeväisyyskohteeseen. Tänä jouluna tuotot saa kirjailija Olli Sarpon valitsema kohde: Utön saarikoulu, jossa on alle kymmenen oppilasta.

”Valitsin Utön koulun siksi, että pienellä ja kotikutoisella toiminnalla säilyisi tilaa tässä suuruutta ja tehokkuutta hehkuttavassa maailmassa. Ja siksi, että koulun säilyminen on 50 asukkaan yhteisölle niin tärkeä asia”, kertoo Sarpo, joka oli saarella kirjoittamassa seuraavaa kirjaansa.

Aiempina vuosina Joulukalenteri-kirjoilla on lahjoitettu yhteensä 5 000 euroa Hyvä Joulumieli -keräykseen, Tukikummeille ja Sastamalan kunnan nuorisotyöhön.

Vuoden 2019 Joulukalenterissa kirjoittajat saivat kukin yhden päivän adventtiajalta 1.–24. joulukuuta ja tarina kietoutuu ko. päivämäärään. Monissa on taustalla tositapaus.

Kirjoittajat:

Henry Aho, Ilkka Auer, Johanna Hasu, Suvi Kauppila, Markku Keisala, Artemis Kelosaari, Ansu Kivekäs, Ville Lindgren, Ilkka Mattila, Jukka Mattila, Teresa Myllymäki, Harri Istvan Mäki, Janne Mäkitalo, Juha Mäntylä, Jasu Rinneoja, Olli Sarpo, Tarja Sipiläinen, Shimo Suntila, Karoliina Suoniemi, Riku Talvitie, Pia Tervo, Arttu Tuominen, Heikki Valkama ja Helena Väisänen
Juha Mäntylä (toim.): Joulukalenteri – Tapahtuu näinä päivinä

ISBN 978-952-355-008-7