David Brown Santasalo

Teollisuusvaihteiden huoltopalvelujen tarjonta laajenee Pohjois-Suomessa

David Brown Santasalo viettää tänään uuden vaihdehuoltokeskuksen avajaisia Torniossa (Metallimiehenkatu 6). Teollisuusvaihteiden huoltokyvykkyys ja -resurssit kasvavat merkittävästi tukemaan Pohjois-Suomen eri teollisuudenaloja. Uudet, vaihdehuollon tarpeisiin rakennetut tilat mahdollistavat monipuolisen huoltotoiminnan eri kokoisille ja tyyppisille vaihteille valmistajasta riippumatta. Palvelemme siis asiakkaitamme myös muiden valmistajien vaihteiden osalta.

”Tilat on suunniteltu ja rakennettu David Brown Santasalon vaativiin tarpeisiin, jotta voimme täyttää huolto- ja asiakaspalvelumme laatukriteerit. Tornion toimipiste palvelee pääsääntöisesti asiakkaitamme Raahe – Kajaani linjan pohjoispuolella, mutta tukee tarvittaessa globaalia David Brown Santasalon huoltoverkostoa maailmanlaajuisesti. Päätös huoltokeskus-investoinnista tehtiin viime keväänä. Rakentamisen osalta partnerimme on TSV-Rakennus. Tilat saatiin rakennettua nopeasti ja joustavasti, koska yhteistyö toimi saumattomasti niin TSV:n kuin Tornion kaupunginkin kanssa.” toteaa Suomen Service liiketoiminnan johtaja Timo Majuri.

Myyntijohtaja Harri Koivuvirta kertoo asiakkuuksien olevan useilta toimialoilta, niin teräs-, paperi-, sellu- kuin kaivosteollisuudestakin. ”Olemme kiinnittäneet huomiota näiden teollisuusalojen osaamiseen hankkiessamme uusia resursseja. Pohjois-Suomen strateginen merkitys huoltoliiketoiminnassamme näkyy, ei pelkästään uusissa tiloissa, vaan tärkeintä on, että olemme kasvattaneet omia vakituisia resursseja toimipaikassamme yhdestä neljään henkeen verstas- ja kenttähuollossa sekä myynnissä. Näin pystymme takaamaan asiakkaillemme hyvän palvelutason koko voimansiirron elinkaarelle.” jatkaa Koivuvirta.

Avajaisia vietetään yhdessä asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme kuten alihankintapartnereiden sekä alueella vaikuttavien oppilaitosten kanssa.

Avajaisissa on esillä vahvasti myös David Brown Santasalon uusi öljyhiukkaslaskentaan perustuva ennakoivan kunnonvalvonnan järjestelmä GearWatch (dbsantasalo.com/products/gearwatch-condition-monitoring/).

Lisätietoja:

Timo Majuri, liiketoiminta johtaja, Service. 040 567 3583, timo.majuri@dbsantasalo.com

Harri Koivuvirta, myyntijohtaja, Service.  046 876 2479. harri.koivuvirta@dbsantasalo.com

From design and engineering, to manufacturing, installation and full lifecycle services, David Brown Santasalo is a true partner supporting your business every step of the way.

DB Santasalo on johtava prosessiteollisuuden käyttölaiteratkaisuiden toimittaja. Päätuotteinamme ovat raskaaseen teollisuuskäyttöön suunnatut innovatiiviset vaihteisto- ja käyttölaiteratkaisut, sekä kattavat elinkaaren aikaiset huoltopalvelut alkuperäisvalmistajasta riippumatta. Pitkä yli 100 vuoden kokemuksemme alalla takaa asiakkaidemme prosessien varman toiminnan. Pitkän historiamme aikana olemme valmistaneet käyttölaiteratkaisuita useiden tuotemerkkien alla kuten esim.  Valmet Voimansiirto, Santasalo, Metso Drives, Moventas, Asea, Rauma-Repola, SAWA, David Brown, Wärtsilä … Tällä hetkellä konsernissamme on maailmanlaajuisesti yli 1000 työntekijää (Suomessa noin 170), valmistusyksiköitä 7 kpl, huoltokeskuksia on 24 kpl.

Lisätietoja www.dbsantasalo.com

David Brown Santasalo